peníze

Pojďme však po pořádku.
Autor Peter Varga Naposledy aktualizováno lis 11, 2021
Ani ne tvary, ale barva byla ta, která mě zaujala jako první. Pod vlivem podzimního slunce zaváděcí zelená metalíza svítila už z dálky a při bližším pohledu jsem v ní nacházel i špetku zlaté. Když si budete kupovat auto, určitě si tuto barvu podívejte na slunci. Ukáže zcela jinak než v showroomu. I samotné tvary jsou ovšem zajímavé. Rozvor os náprav narostl o 55 mm na výsledných 2 675 mm, karoserie narostla do délky o 114 mm na 4 367 mm a do šířky o 48 mm na 1 804 mm, ale výska klesla o 16 mm 1 441 mm. Navíc kabina je posunuta směrem dozadu a kapota v přední části klesá směrem dolů. Nová 308 tak vypadá výrazně atletičtěji než dosluhující generace. Samozřejmostí jsou denní světla se lvími zuby, která se pro ostatní generace Peugeotu stala již typickými znaky. Peugeot poprvé přichází s maticovými LED světly, která mimo jiné nabízí i funkci vykrývání provozu. Na masce chladiče, ale také na předních blatnících a stáří kufru se hrdě tyčí nové logo automobilky – lví hlava. Za zmínku stojí i zadní skupinová světla, která plasticky vystupují z karoserie. Mimochodem, víko kufru se otevírá tlačítkem pod lištou, která propojuje zadní skupinová světla, ne pod spodní hranou víka. Mnou testovaný exemplář jezdil na 18palcových discích s aerodynamickými paprsky. Zajímavostí je anténa ve tvaru žraločí ploutve. Skrývá totiž nejen samotné antény (radioanténu, GPS anténu…), ale také SIM kartu pro nouzové volání pomoci e-Call a spojení navigace s on-line údaji.

Nový i-Cocpit

V interiéru najdeme novou generaci i-Cocpitu, kterou charakterizuje vysoce položený přístrojový štít, minimalistický volant a dotykový displej uprostřed. Testovaný exemplář ve výbavě GT měl před řidičem přístrojový štít s 10 palcovým 3D displejem s více možnostmi zobrazení. Zrovna bez přečtení návodu k obsluze na to asi nepřijdete, protože se režimy zobrazení mění z levé páčky pod volantem, ale na páčce ani nikde jinde nenajdete žádnou ikonku či nápovědu, že páčka má i takovou funkci. Uprostřed přístrojové desky je další 10tipalcový displej, tentokrát pro navigaci a infotainment. Vyzvednout musím zcela nové menu systému, logičtější rozvržení funkcí a intuitivnější ovládání infotainmentu. Kromě toho, samotný displej má rychlejší reakce a lepší citlivost než dosud. Ta změna oproti dosavadním systémům není generační, ale vícegenerační. Pod centrálním displejem je lišta hardwarových tlačítek pro rychlý přístup k jednotlivým systémům, resp. funkcím a mezi touto lištou a centrálním displejem je dotyková lišta, na kterou si umíte vytáhnout jednotlivé systémy (například ikonku asistenčních systémů ADAS, vstup do menu klimatizace…) a dokonce i přímo jednotlivé funkce (například virtuální tlačítko vypínání motoru na křižovatkách start-stop, zapínání 360-stupňového pohledu na auto, či dokonce konkrétní teplotu jakou si chcete rychle vyvolat – třeba 22 °C). Dalším plusem je, že ikonky na této dotykové liště jsou doslova gigantické a trefíte je i při jízdě po našich cestách. Dodávám, že Peugeot tato virtuální a presonalizovatelná tlačítka nazývá i-Toggles tlačítky. Samozřejmostí je zrcadlení a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Nová 308 nabízí také možnost změny barvy „budíků“ a témata centrálního displeje a poprvé i změnu barvy ambientního osvětlení interiéru. Celý i-Cocpit vypadá úžasně, ovšem jako u dosavadních verzí i-Cocpitu, když chci vidět na přístrojový štít, i tady si musím volant nastavit do nižší polohy, než bych ho měl v ideální pozici. Pochválit musím velmi příjemná sedadla. Mají dobrý tvar, příjemné čalounění… V interiéru jsou již USB konektory typu C, které jsou rychlejší. Nový je volič převodovky a adaptivní tempomat se nově ovládá přímo z volantu, ne páčkou zpod volantu. Skoro jsem zapomněl na jednu mimořádně důležitou věc. Peugeot velmi rozumně ponechal středové výdechy klimatizace na nejvyšším místě přístrojové desky – nad displejem. Budete si tak moci nastavit výdechy tak, aby klimatizovaný vzduchu v létě foukal do prostoru kabiny, nikoli na vaše ramena. Mnohé automobilky výdechy umisťují pod displej, což je přímá cesta k revmatu.

Nová elektronika

Nový Peugeot 308 je prvním vozem celé skupiny Stellantis postavený na zcela nové elektronické architektuře. Díky tomu je komunikace mezi jednotlivými elektronickými systémy rychlejší ai samotné systémy fungují rychleji a precizněji. Právě díky tomu je i infotainment, ale také animace digitální nebo 3D přístrojové desky rychleji.

Related Articles

- Advertisement -pr clanky

Mohlo by Vás zajímat